Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Egyre bővül az utólag is beszerezhető funkciók sora

A digitalizálás mostantól magában foglalja az autók extra felszereltségeinek listáit is.

A funkciókat mostantól visszamenőlegesen is lehet igényelni – mint például a mobiltelefonokhoz tartozó alkalmazásokat. Bemutatkozik a „Functions on Demand”, vagyis a funkciók igény szerinti rendelése.

„A téma nem új keletű”

– mondja Jan Burgard, a Berylls stratégiai tanácsadója. Most azonban erőteljesen központi szerepet játszik, mivel egyre több szoftverfunkció található az autókban, amelyek az autószalonok felkeresése nélkül is frissíthetők vagy telepíthetők.

Nem csak a navigációról vagy az okostelefonok integrációjáról van szó, hanem „az igény szerinti funkciók hardver opciók esetén is kifizetődőek”, mondta Burgard. Ebből kifolyólag megérheti egy gyártónak minden modellt ülésfűtéssel és állófűtéssel felszerelni, ha elegendő vásárló aktiváltatja őket télen plusz költségért.

MBUX a későn döntők számára

Burgard szerint az amerikai elektromos autó úttörőjénél, a Teslánál 2016 végén néhány ezer euró ellenében aktiváltatni lehetett a kamerákat, amelyeknek különféle Autopilot funkciókra volt szükségük, és így közelebb kerültek az autonóm vezetéshez. Most a különösen drága német gyártók követik a példát, de sokkal kevesebb funkciót biztosítanak.

Így az Audinál már havi tíz euróért aktiválható a digitális rádióvétel (DAB-tuner), sőt évi 85 euróért a smartphone interface is. Mivel az E-Tron Sportback-ben a digitális mátrix fényszórók különféle üdvözlő formái alakultak ki, Josef Schloßmacher szóvivő elmondása szerint az Audi azon gondolkodik, hogy folyamatosan új fényjátékokat tegyen elérhetővé az App Store-ban. A Mercedesnél az MBUX operációs rendszer nyitott a késői döntéshozók számára, ugyanis az okostelefon-integráció vagy a navigáció később is aktiválható.

„Digitális utóértékesítés” a BMW-nél

Az ősszel forgalomba kerülő új Mercedes S-osztály már az új generációs MBUX rendszerrel lesz felszerelve. Ez lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy a járműből intézze el a bevásárlást, melyhez PIN-kóddal, ujjlenyomatolvasóval vagy szemfelismerővel azonosíthatja magát.

A BMW szóvivője, Nadja Horn szerint, a vállalat a digitális utóértékesítés keretein belül lehetőséget kínál a távolsági fényszórók, a sebességtartó automatika vagy egy sportos hang utólagos beszerzésére. Ha most elérhetővé válik egy frissítés a modellek operációs rendszeréhez, akkor további funkciók kerülnek hozzáadásra, amelyek hozzáférhetnek a jármű meglévő hardveréhez és szoftveréhez – mondja Horn.

A VW az ID.3 funkciókat frissítéssel biztosítja

A BMW szóvivője, Horn rámutat, hogy az alkalmazás formájában elérhető kiegészítők a használtautók vásárlói számára is előnyt jelent: „A második tulajdonos a használtautókat saját kívánsága szerint konfigurálhatja, mintha az autó új lenne.”

A vásárlók mellett a gyártók is profitálnak az új lehetőségekből, és nem csak a plusz értékesítések miatt, hanem így gyorsabban a piacra tudják dobni autóikat.

Ennek egyik bizonyítéka a VW ID3, melynek startját a drámai szoftverproblémák majdnem elrontották. Annak érdekében, hogy nyáron mégis megjelenjen az utakon, a VW gyors változtatásokat vezetett be:

„Az olyan funkciókat, mint az automatikus parkolás vagy a vezeték nélküli okostelefon-integráció, az első néhány hónapban ingyen pótoljuk, egy szoftverfrissítéssel”

– mondja az E-Modell felelőse, Thomas Ulbrich – írta az Automobilwoche.

Forrás: autopro.hu

Hirdetés

További cikkek a témában