Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Gépipar

Félvezető technológia a nagyobb hatásfokért

Az aktív egyenirányítás speciálisan előállított félvezető technológiával kombinálva 60%-kal csökkenti a hő (vezetési) veszteséget, összehasonlítva a hagyományos generátorokkal.

SEG

Az elektromos járművek egyre bővülő választéka ellenére a belső égésű motorral hajtott járművek továbbra is várhatóan 85%-ot fognak képviselni az új autók körében 2025-ben. Ezekben a járművekben a generátor egyre több elektronikus fogyasztót táplál, a kényelmi szolgáltatásoktól, például a légkondicionálótól és a navigációs rendszertől kezdve olyan biztonsági megoldásokig, mint az ABS és az automatizált vezetési funkciók. Minél nagyobb hatásfokú a szükséges elektromos energia előállítása, annál kisebb lesz összességében a jármű üzemanyag-fogyasztása.

„A már most is nagy hatásfokú generátoraink  ezen teljesítmény ugrása  bizonyítja, hogy még a kisebb innovációk is nagy hatással lehetnek a klímaváltozás elleni védekezésben”

– fejtette ki Peter Sokol, az SEG Automotive vezérigazgatója.

„Évente milliós nagyságrendben szállítunk generátorokat a világ minden tájára. Mindegyiket félvezető technológiával felszerelve az üzemanyag-fogyasztást potenciálisan csaknem 1,2 milliárd literrel, a CO2 kibocsátást pedig 3 millió tonnával csökkenthetjük az érintett járművek életciklusa során.”   

Az SEG Automotive-nak máris sikerült számos európai és észak-amerikai ügyféllel megállapodnia az új technológiával felszerelt generátorok szállításáról, és ezek először idén kerülnek sorozatgyártásba.

Az új technológia bevezetése nagyon egyszerű: A korábbi diódát egyszerűen helyettesítjük az Aktív Egyenirányító Diódával (AED).

Ennek megfelelően AED-vel felszerelt generátor méretei változatlanok és ugyanazokat az ellenőrzéseket kell elvégezni rajta. Ez nemcsak új projektekben használható, hanem folyamatban levő sorozatgyártáshoz is. Így a személygépkocsi-gyártók számára rendelkezésre áll egy rövid távú megoldás a flottáik CO2 kibocsátásának csökkentésére: A WLTP ciklusban akár 0,4 CO2/km kibocsátás-csökkentés is lehetséges. Ezen kívül az EU az SEG Automotive AED diódákkal felszerelt generátorait ökológiai innovációnak minősítette. Ennek köszönhetően az OEM vállalatok további 1,4 g CO2/km extra kibocsátási egységet kaphatnak. Így a teljes kibocsátáscsökkentés a flotta-fogyasztás esetében elérheti az 1,8 CO2/km értéket: ez fontos hozzájárulást jelent az éghajlat védelméhez és az egyre szigorúbb CO2 kibocsátási célértékek eléréséhez.

www.seg-automotive.com

Hirdetés

További cikkek a témában