Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Digitalizáció

Digitalizált logisztika

Az Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. valós idejű helymeghatározásra és hangalapú kiszedésre épülő, innovatív intralogisztikai megoldása megfelezte a termelés-kiszolgálás átfutási idejét, miközben az anyagmozgás könyvelését közel 100 százalékban pontossá tette.

Az indítómotorokat és generátorokat gyártó SEG Automotive 2018-ban alakult a Bosch SG divíziójának kiválásával. A 14 országban nagyságrendileg 7 ezer munkavállalót foglalkoztató cég észak-magyarországi telephelyén a legnagyobb kihívást a gyár, valamint az alapanyag- és késztermék-raktár közötti, 2,5 kilométeres távolság logisztikai áthidalása jelentette. A gyártósorok zavartalan anyagellátásához ugyanis a két helyszín között 5 kamion ingázik, a folyamat azonban rendkívül időigényes és költséges volt, az adminisztrációs munka rengeteg erőforrást kötött le, miközben a hibázás számos kockázatát hordozta magában.

Fejlett technológiára épülő, innovatív megoldást keresett ezért a S.E.G.A. Hungary, amely a hagyományos adatbeviteli feladatok, módszerek és eszközök újragondolásával vagy kiváltásával a háttérből támogatja, ezáltal automatizálja az anyagáramlás folyamatait.

A megvalósításhoz olyan technológiák jöhettek szóba, mint az RTLS beltéri valós idejű helymeghatározási rendszer és a Pick by Voice hangalapú raktári kiszedési rendszer, amelyek Magyarországon 2018-ban még ritkaságszámba mentek. Rájuk építve a S.E.G.A. Hungary kimagasló szintre emelte intralogisztikai rendszerét, amellyel immár sikerrel válaszolja meg a hatékony és megbízható anyagmozgatás kihívását.

Digitalizált intralogisztika

Az alapanyag berendelése fizikailag és logikailag is a gyártósorról indul. A belső megrendelés – az ún. Shopping List, azaz bevásárlólista – átkerül a Pick by Voice automatizált hangalapú raktári kiszedési rendszerbe, amely optimális útvonalon vezeti a komissiózó kollégákat a listán szereplő alapanyagok tárhelyére. A rendszer ugyancsak automatizált hangutasításokkal segíti az alkalmazottakat a kiszedésben, akik az alapanyagokat mozgatható polcokra készítik fel.

Olyan egyedi azonosítót tartalmazó tag-et, más néven RTLS tag-et kapnak a mozgatható polcok, amelyek alapján a beltéri valós idejű helymeghatározó rendszer 30 centiméteres pontossággal meg tudja mondani, hogy egy-egy polc hol található a raktáron vagy a gyáron belül egy adott pillanatban. A bevezetett megoldás az összekészített alapanyagokat összerendeli az RTLS tag-ekkel ellátott polcokkal. A komissiózó munkatársak ezt követően az összekészített polcokat a lekészítési területre vontatják, ahonnan berakják őket a kamionokba.

A rakodással egy időben a virtuális szállítólevél is elkészül – a polcokra összekészített alapanyagok ugyanis az RTLS rendszerben kijelölt, virtuális zónákon áthaladva automatikusan felíródnak a virtuális szállítólevélre. Két és fél kilométeres kamionos utazást követően az alapanyagok megérkeznek a gyárba, ahol az RTLS rendszer ugyanilyen automatikus módon beérkezteti őket. A kamionról lerakott polcok ezt követően a FIFO utcákba kerülnek, ahonnan a gyártósorokra szállítják őket. A virtuális zónákon áthaladva az RTLS rendszer ismét automatikusan követi és könyveli az alapanyagokat a vállalati ERP felé – amit az alkalmazottak a gyárban kihelyezett kijelzőkön ellenőrizhetnek.

Hirdetés

További cikkek a témában