Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Gépipar

Az Alstom hidrogénvonatok forgóváz-kereteinek gyártásával bővíti magyarországi tevékenységét

Az Alstom mátranováki gyárában megkezdődik a hidrogénvonatok forgóváz-kereteinek gyártása.

Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezető vállalata, a világ első és egyetlen hidrogénüzemű személyvonata, a Coradia iLint forgóváz-keret gyártásával bővíti magyarországi tevékenységét. Ezzel párhuzamosan 100 új munkatárs felvételét tervezi mátranováki gyártóegységébe.

Az Alstom mátranováki gyára hozzájárul az intelligensebb és zöldebb mobilitáshoz, mivel a közelmúltban fejezte be a hidrogénüzemű szerelvényekbe beépítendő forgóváz-keret beüzemelését és a gyártás előkészítését. A cseh és szlovák közönségnek 2022 májusában bemutatott Coradia iLint a világ első és egyetlen hidrogénüzemű személyvonata. A nem villamosított vonalak igényeire szabott Coradia iLintet Ausztriában, Hollandiában, Svédországban, Franciaországban és Lengyelországban is tesztelték vagy bemutatták. Németország, Olaszország és Franciaország már rendelt hidrogénmeghajtású vonatokat. A Coradia iLint, amelyet az Alstom Salzgitterben (Németország) gyárt, csendes, működés közben csak vízgőzt és kondenzvizet bocsát ki, ezért nem szennyezi a környezetet.

„Büszkék vagyunk arra, hogy az új típusú forgóváz-keret fejlesztésével, gyártásával Magyarország, a mátranováki üzem is hozzájárulhat a Coradia iLint sikeréhez. A hidrogénmeghajtás alkalmazásának a vasúti közlekedésben nagy jövőt jósolunk mind Magyarországon, mind Európában, ezért is tervezünk folyamatos fejlesztéseket és ehhez kapcsolódóan létszámbővítést már idén, illetve az elkövetkező években”

– mondja Balázs Gáspár, az Alstom Transport Hungary Zrt.  magyarországi vezérigazgatója.

Az első, teljesen kész forgóváz nemrég gördült ki az Alstom mátranováki telephelyéről, ahol idén több mint 1,3 milliárd forint értékű beruházás zajlik. Az Alstom a növekedési tervnek megfelelően további fejlesztéseket és létszámbővítést tervez. A vállalat salzgitteri és mátranováki csapata példaértékű együttműködésben, az indulástól az első új típusú forgóváz-keret elkészüléséig mindössze 10 hónap alatt oldotta meg a beüzemelési feladatot.

A forgóváz-keret a vasúti kocsik egyik legfontosabb része: erre szerelik fel a tengelyeket, rugókat és fékeket, ezért a minősége meghatározó a vasúti biztonság szempontjából. A nógrádi üzemben gyártott termékek minősége kiemelkedő, a „Made in Mátranovák” megjelölés mára a megbízhatóság és a magas szakmai színvonal, az Alstom által elkötelezetten képviselt innováció védjegyévé vált.

A vállalat ebben az évben több mint 100 fizikai munkakörben kínál hosszú távra szóló álláslehetőségeket. A közeli jövő tervei között szerepel a már most is kiemelkedő felszereltségű, a negyedik ipari forradalom technológiai elvárásainak megfelelő oktatási centrum további fejlesztése, kapacitásának bővítése, a hegesztő és a géplakatos mellett újabb szakmák bevonása az akkreditált képzési programokba.

Az Alstom több mint 20 éve van jelen Magyarországon, és az ország egyik legnagyobb metrószerelvény-beszállítója, amely a budapesti metrószerelvények 50%-át szállítja a 2-es és 4-es metróvonalakra. A budapesti 4-es metróvonal az első vezető nélküli metró, amely Közép- és Kelet-Európában üzemel. Emellett a TRAXX mozdonyok 25 darabja is jól ismert a magyar vasútvonalakon. Az Alstom 2021 januárjában vette fel portfóliójába a nagy múltú, forgóváz-gyártásra szakosodott mátranováki gyárat, amely 660 alkalmazottal Nógrád megye egyik legnagyobb foglalkoztatója. A gyár az 1970-es évek elején épült, és 1982-től kezdte meg a forgóváz-keretek gyártását. A telephelyen kiváló minőségű hegesztett forgóváz-kereteket gyártanak személyvonati kocsikhoz, beleértve a hidrogénüzemű és nagysebességű vonatokat, valamint mozdonyokhoz, metrókhoz és villamosokhoz.

Hirdetés

További cikkek a témában