Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Környezet

Fenntarthatóbbá teszi az üzleti utakat a Siemens

A Zöld Szállás kezdeményezéssel a Siemens a fenntarthatóbb hotelek fele tolja el a vállalati szállásfoglalásokat.

Világszinten alkalmazható, szabványosított kritériumrendszert dolgozott ki a HRS nemzetközi szolgáltató vállalattal együttműködve a müncheni székhelyű globális technológiai vállalat, amelynek alapján nyomon követhető és összehasonlítható az egyes szállodák szénlábnyoma. A kategóriájában úttörőnek számító megoldással a szállodák a jövőben a Zöld Szállás (Green Stay Initiative-GSI) programjának megfelelően az energia- és a vízfogyasztásról, valamint a hulladékmennyiségről a foglalt szobaéjszakák számára vetítve tudnak információt adni. A Greenhouse Gas Protocol és ISO szabványoknak megfelelő adatok így lehetővé teszik a tervezett tartózkodás szénlábnyomának kiszámítását. Ezek alapján fogja a fenntarthatóan működő hoteleket a Siemens belső, üzleti utak foglalására használt alkalmazása ajánlani a cég alkalmazottainak.

Megkönnyítheti a GSI megoldás piaci szabvánnyá válását, hogy a kritériumoknak megfelelő adatszolgáltatáshoz készült eszköz nyílt forráskódú, így azzal más vállalatok is növelhetik üzleti útjaik fenntarthatóságát. A világjárvány előtt a Siemens évente több mint kétmillió vendégéjszakát foglalt, ezért a GSI-nek fontos szerepet szán fenntarthatósági céljainak elérésében. A beszállítói közé tartozó hotelek több mint fele máris élt az adatszolgáltatás lehetőségével.

A jövő évtől kezdve a Siemens a GSI-ben meghatározott fenntarthatósági kritériumok alapján fogja kiválasztani a preferált szállodákat, amelyektől évente kér majd adatokat. A GSI kezdeményezés számos szempont szerint méri a CO2-kibocsátást, értékeli a fenntarthatóság, az energiagazdálkodás és a biológiai sokféleség terén nyújtott teljesítményt. A követelmények kiterjednek a szállodák szolgáltatásaira, például a medencékre, a légkondicionálásra és a wellness részlegekre, továbbá figyelembe veszik az erőforrás-hatékonyságot, az újrahasznosítást, a transzferszolgáltatásokat és az éttermek működését is.

A Siemens és a HRS a szállodairányítás számos területén együttműködik világszinten, beleértve a beszerzést, az árellenőrzést, a foglalást, a fizetést és a találkozók menedzselését. Szakértőik a GSI programot is úgy alakították ki, hogy a pandémiát követően korlátozott erőforrásokkal rendelkező szállodák számára megkönnyítse a riportolási szabványoknak megfelelő adatszolgáltatást.

– Tapasztaljuk, hogy 2023-as szállodai ajánlatkérésében számos Fortune 500-as ügyfelünk már határozottan kitér a fenntarthatósággal kapcsolatos mérőszámokra – mondta Tobias Ragge, a HRS vezérigazgatója. – A Siemens úttörő hagyományainak ismeretében egyáltalán nem lep meg bennünket, hogy bejelentésével ezen a téren is vezető szerepet vállal.

Hirdetés

További cikkek a témában