Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Az önvezető tehergépkocsiban a jövő a Scania szerint

Egy új generációs önvezető áruszállítási rendszert tesztel a Scania a Rio Tinto cégcsoporthoz tartozó Dampier Salt vállalat üzemeltetésében Nyugat-Ausztráliában.

 

A próbaüzem első üteme 2018 augusztusában kezdődött, amelyben egy Scania XT 8×4 önvezető billencs-tehergépkocsi vesz részt. A jármű a Dampier aktív tevékenységétől elkülönítve dolgozik. Ebben a kezdeti időszakban biztonsági okokból egy gépkocsivezető ül a járműben, hogy felügyelje a teherautó működését és szükség esetén beavatkozzon. A következő fázisokban további önvezető Scania tehergépkocsikat állítanak majd üzembe, hogy fejlesszék a járművek közötti együttműködést és az intelligens flottafelügyelő rendszereket.

A Rio Tinto vállalatnál a termelékenység és a műszaki támogatás vezetője, Rob Atkinson a következőket mondta:

„Örömmel teszteljük ezt a technológiát a hagyományos teherautóinknál kisebb tehergépkocsikban. Ez a Rio Tinto cégcsoport számos területén nagyobb rugalmasságot biztosíthat a tevékenységeinkben. Azt tapasztaljuk, hogy az automatizálás biztonságosabb és hatékonyabb működést eredményez a vállalatunknál, és ez egy újabb lépés azoknak a lehetőségeknek a felmérésében, amelyekkel további technológiai fejlesztéseket hajthatunk végre.”

Björn Winblad, a Scania bányaipari üzletágának vezetője így nyilatkozott:

„A járműveiket kimagasló kihasználtsági aránnyal működtető bányák ideálisak az új önvezető technológiateszteléséhez. Az iparág learathatja majd az automatizálás biztonsági és termelékenységi előnyeinek gyümölcsét, az itt gyűjtött tapasztalat pedig jelentős szerepet játszik majd abban, hogy teljesen önvezető megoldásokat fejlesszünk ki más fuvarozási alkalmazások számára.
Nagyon biztató megjegyezni, hogy a tehergépkocsik biztonságosan és az üzemeltetési
elvárásoknak megfelelően működnek.”

A Rio úttörőnek számít az automatizálás bányaipari alkalmazásában, ugyanis a vezető nélküli tehergépkocsik legnagyobb flottájával rendelkezik, a világ első teljesen automatizált, nehézsúlyú,  hosszú távú vasúthálózatát működteti és a kitermelésben teljesen önműködő fúróberendezéseket használ.

Hirdetés

További cikkek a témában