Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Automatizálás

Új bevételi forrást kínálnak a gyártóberendezések

Itt vannak a szolgáltatásalapú modellek, már nem a termék értékesítése lehet a fő bevételi forrás.

Az adatok rögzítésével és elemzésével a gépgyártók új, szolgáltatásalapú üzleti modelleket hozhatnak létre. Ebben az ügyfeleknek nem a termék egyszeri értékesítéséért, hanem a géphasználatért és teljesítményért számolnak fel díjakat. Ezzel javíthatják a vevők elégedettségét és folyamatos bevételhez juthatnak.

A szolgáltatásalapú modellben a gépgyártók termékeik tervezéséből, értékesítéséből és szervizeléséből profitálnak. A termékeket úgy alakítják ki, hogy később testre szabják, átalakítják és frissítik a változó vásárlói igényekhez igazodva: szoftverfrissítések, bővítési lehetőségek és fejlesztések révén ötvözik a szolgáltatásokat és az értékesítési lehetőségeket.

Korábban nem volt lehetőségük a vállalatoknak, hogy hozzáférjenek a valós idejű adatokhoz. Az új, mai szolgáltatásalapú modelleknek azonban ez adja az alapot. A prediktív analitika során feldolgozzák a teljesítmény- és felhasználási adatokat, amely az gépgyártók számára folyamatos betekintést nyújt a gépezetekbe. A berendezés meghibásodását így elkerülhetik, hiszen információt kapnak a potenciális problémák azonosításához, előrejelzéséhez és megoldásához. Egyes gépgyártók pedig már olyan garanciát is kínálnak, melyek karbantartástól függően meghosszabbíthatók.

Mivel a digitalizáció egyre gyakoribbá válik, az ügyfelek a gépgyártókat már olyan digitális átalakulási folyamatok kezelésével keresik fel, melyek akár több ezer gép adatainak feldolgozását is magukba foglalják. Sok vállalatnak már olyan gépi hálózata van, amely hatalmas mennyiségű adatot generál – ezek mindegyikét elemezni kell és be kell építeni a műveletekbe, valamint a tervezésbe.

A digitalizálás lehetővé teszi a gépgyártók számára, hogy ügyfeleik partnereivé válhassanak, így együtt dolgozhatnak a termék- és szolgáltatásfejlesztés terén.

Ez a változás nagy lehetőséget jelent a magyar egyedi gép- és készülékgyártók számára is, hogy újragondolják szolgáltatásaikat és szorosabb kapcsolatba kerülhessenek vevőikkel.

Forrás: Autopro.hu

Hirdetés

További cikkek a témában