Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Akkumulátoros tehergépkocsik

Akkumulátoros elektromos Scania tehergépkocsit állított üzembe a norvégiai Oslo városában az ASKO norvég nagykereskedelmi vállalat.

A kísérleti projekt újabb mérföldkőnek számít a Scania és az ASKO között a nehézfuvarozáshoz kínált villamosított megoldásokra vonatkozó együttműködés terén. A Scania hibrid járműveinek a városközpontokban használt elektromos üzemmódja kedvező eredményeket szolgáltat, így ésszerűnek tűnik teljesen elektromos, akkumulátorról üzemelő tehergépkocsikat alkalmazni a városi elosztásban. A jelenleg rendelkezésre álló akkumulátortechnológiával az akkumulátoros elektromos tehergépkocsik rövidebb távolságokat tudnak megtenni, ezért biztosítani kell az akkumulátorok feltöltését. A városi elosztásban ez az áruk fel- és lerakodása közben kivitelezhető. A munkába álló két tehergépkocsi akkumulátorkapacitása 165 kilowattóra, amely 120 kilométer hatótávolságot biztosít számukra, és 130 kilowattos vezetékes töltéssel töltik fel a járműveket.

„A távolabbi jövőben a villamosítás is kulcsfontosságú lesz a nehézkategóriás járművek fenntartható közlekedési rendszerének a megteremtésében.”

– mondta Karin Rådström, a Scania értékesítési és marketingvezetője. A Scania folytatja a beruházásait és a fejlesztéseit a villamosított megoldások terén, és már nem kell sok idő ahhoz, hogy elérjünk egy fordulópontot, amikor a villamosítás a nehézfuvarozásban ésszerű, életképes beruházássá válik az ügyfeleink számára. Azonban még nem tartunk itt.

„A Scania aktívan részt vett az akkumulátorok és az akkucellák kifejlesztésében, a saját kutatásaink keretében, partneri együttműködések és ügyfelek bevonásával. Ez egy olyan terület, ahol jelentős fejlődésre számítunk a következő néhány évben, beleértve az olyan fejlesztéseket, amelyek különféle fuvarmegbízásokról gondoskodnak majd, közben szem előtt tartva a teljes birtoklási költséget ügyfeleink számára”

– mondta Karin Rådström. Mint mindig, a Scania munkája egy moduláris szemléleten alapul. Az ASKO vállalatnál munkába állt, akkumulátoros elektromos tehergépkocsik hajtásláncában a belső égésű motort egy villanymotor helyettesíti, amely tölthető akkumulátorokból kapja az áramot. A Scania villamosítási szemlélete a megoldások széles palettájának kutatását és fejlesztését foglalja magában. Ez különféle bioüzemanyagokkal működő hibrid-elektromos technológiákat, valamint tisztán elektromos tehergépkocsikat és autóbuszokat takar.

A Scania olyan elektromos járműveken is dolgozik, amelyek különböző módokon tölthetők, a konnektoros hálózatról töltéstől az álló helyzeti vagy a villamosított utak révén mozgás közbeni pantográf-áramszedős töltésen át a hidrogénnel működő üzemanyagcellákig.

A tehergépkocsi adatai:

  • Megengedett legnagyobb össztömeg: 27 tonna
  • Hajtásképlet: 6×2*4
  • Hajtáslánc: 290 kW teljesítményű villanymotor/245 kW folyamatos teljesítmény, kétfokozatú sebességváltó, 2200 Nm legnagyobb forgatónyomaték
  • Energiatárolás: 165 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorok
  • Töltés: 150 kW DC (CCS) legnagyobb töltőteljesítmény
  • Hatótávolság: 120 km  Elektromos mellékhajtás teljesítménye: 15 kW

További információk a Scania OLDALÁN

Hirdetés

További cikkek a témában