Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

A világ első integrált, osztott motor kijelzője

A Ducati és a Kawasaki okostelefon integrációs megoldásának, a mySPIN-nek a fő célja a vezetést segítő alkalmazások átvitele a motorkerékpárok kijelzőjére.

A vezetők 90 százaléka az okostelefonját használja az utazás előkészítésére vagy nyomon követésére – az okostelefon-integrációs megoldás biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi ezt a folyamatot.

Korábban kizárólag a prémium autók számára tartották fent a szabadon programozható, osztott képernyőt, ami egyszerre jeleníti meg a jármű adatait és az okostelefonos alkalmazások tartalmát. A Bosch fejlesztése ezt a funkciót most elérhetővé teszi a motorosok számára is. Ezenkívül további újdonság a mySPIN okostelefon integrációs megoldás, ami megjeleníti a csatlakoztatott telefon tartalmát a motorkerékpár kijelzőjén. A Bosch egy reprezentatív felmérése során 2600 motorvezetőt kérdezett meg a funkció hasznosságáról, és tízből nyolc résztvevő azt nyilatkozta, hogy örülne ennek az újításnak.

„Az új képernyő a mySPIN-nel kombinálva eddig nem tapasztalt vezetési élményt kínál, nagyobb biztonságot és kényelemet nyújtva a motorosok számára. Számunkra ez a következő lépés a motorkerékpárok csatlakoztathatósága szempontjából ”

– nyilatkozta Geoff Liersch, a Bosch Two-Wheeler & Powersports egységének elnöke.

Könnyű tájékozódás

Az új TFT kijelző idén debütál a BMW kétkerekűin. A képernyő egy pillantás alatt megmutatja az összes fontos információt, anélkül, hogy elvonná a vezető figyelmét. A felhasználók döntenek arról, hogy milyen tartalmat szeretnének látni a kijelzőn, amiket a kormányról tudnak vezérelni. Például egy okostelefonos alkalmazás tartalmát automatikusan adaptálja a mySPIN, a motor kijelzőjének méretéhez igazodva. De az osztott képernyőn továbbra is megjelennek a legfontosabb mutatók, mint a sebességmérő és a figyelmeztetések.

Biztonságos csatlakozás

A Bosch felmérése szerint a motorosok közel 90 százaléka az okostelefonját használja kirándulások előkészítésére és tájékozódásra. Egyharmaduk a vezetés közben is használja a telefonját, ezzel nagy veszélynek téve ki magát. A Bosch ezért fejlesztette ki a mySPIN okostelefon-integrációs megoldást: hogy a mobiltartalmak használatát biztonságosabbá és kényelmesebbé tegye vezetés közben. Ugyan a termék 2018 óta elérhető a Powersports szegmensben, a BRP járművekben, az alkalmazás most először kerül bevezetésre a motorkerékpárok szegmensében. A Ducati a Bosch új, 16,5 centiméteres csatlakozási kijelzőjével együtt mutatja be, de osztott képernyő opció nélkül.

„Azt akarjuk, hogy a motorosok integráltan és egyszerűen érhessék el az okostelefonok tartalmát vezetés közben. A mySPIN platform és az integrált kapcsolódás segítségével megtaláltuk a megfelelő módot erre”

– nyilatkozta Vincenzo De Silvio, a Ducati Kutatás-Fejlesztési igazgatója. 2021-től a Kawasaki is bevezeti majd ezt a megoldást.

Szolgáltatások széles választéka áll a motorvezetők rendelkezésére, ami a motorkerékpár specifikus alkalmazásokat illeti. A Rever például izgalmas útvonalak letöltésére és megosztására kínál lehetőséget, a Genius Maps és a Sygic megkönnyíti a közeli szállodákba vagy éttermekbe vezető út megtalálását, a Dash Radio1 pedig ingyenes elérhetőséget kínál egy prémium digitális rádióhoz. Az alkalmazások kínálata folyamatosan bővül globálisan.

Az átfogó megoldás

A motorkerékpár biztonsági rendszerek egyik fő szállítójaként a Bosch legfőbb célja, hogy csökkentse a motorkerékpár vezetés veszélyeit, de szempont a kényelmes és izgalmas vezetési élmény nyújtása is. A vezető, a motorkerékpár és a környezet közötti kapcsolat döntő szerepet játszik ebben. A Help Connect – ami a digitálisan csatlakoztatott motorkerékpárok segélyhívó rendszere – fokozza a közúti biztonságot, mivel lehetővé teszi a mentőszolgálatok gyors, automatikus értesítését baleset esetén. Ebből is látszik, hogy a Bosch miként alakítja a motoros kétkerekűeket a jövő mobilitás követelményeihez.

További cikkek a témában