Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Alternatív üzemanyagok a járműiparban

A Pollutec kiállítást online rendszerben, 2020. december 1-4. között rendezték meg.

Ebből az alkalomból az Allison Transmission újragondolta részvételét a dízelt kiváltó alternatív üzemanyagok piacán. Az automata sebességváltók gyártója tovább erősíti jelenlétét ezen a területen, legyen az földgáz vagy 100%-ban elektromos, beleértve a hidrogénnel történő megoldásokat is.

Az Allison sebességváltókat már hosszú ideje használják a földgázzal meghajtott (CNG) városi járművekben hulladékgyűjtésre, útkarbantartásra és áruszállításra. Alkalmazásuk most tovább bővül azokkal a hosszabb távú, regionális elosztási tevékenységekkel, ahol eddig a CNG-t választották, de mostantól inkább 100%-ban elektromos megoldást használnának. Az Allison Transmission a világ legnagyobb automata sebességváltó-gyártója a közepes- és nagy-teherbírású járművekhez.

 Az Allison sebességváltók hatékonysága a városi CNG meghajtású járművekben széles körben elismert. Köszönhető ez egyrészt a kerekekre történő folyamatos nyomatékátvitelnek, másrészt annak, hogy a sebességváltások során javul a jármű kezelhetősége és reagálóképessége. Ezekkel a tulajdonságokkal egy dízel-üzemű járműnek megfelelő teljesítmény érhető el. Az Allison sebességváltók használata most minden elosztási tevékenységre kiterjed.

„Egyre több a környezetvédelmi korlátozásokra érzékeny szállítmányozó cég, amely CNG-re vált akár a hosszabb távú fuvarozási feladatok esetében is”

– mondta Stéphane Gonnad, az Allison Transmission Franciaországi Fejlesztési Igazgatója.

„A járműgyártók által kínált megnövelt gázkapacitásnak és az Allison váltók kifinomult működésének köszönhetően a járművek már több mint 800 kilométert képesek töltés nélkül megtenni. Ezen kívül az Allison FuelSense® 2.0 vezérlő szoftver már bizonyította, hogy minden helyzetben – pl. emelkedőn, autópályán, vagy az útkereszteződéseknél történő lassításoknál is – kiválóan megfelel a szállító-járművekkel szemben támasztott elvárásoknak.”

Az Allison sebességváltók ugyancsak jól illeszkednek a 100%-ban elektromos járművekhez. Valójában a sebességváltó a szabadalmaztatott nyomatékváltónak köszönhetően megtöbbszörözi a motor nyomatékát, ezáltal optimalizálja az elektromotor működését és a jármű részére még hosszabb hatótávot tesz lehetővé.

Az elektromos járművek tekintetében a hidrogénes megoldás a kezdeti lépéseknél tart. Az első tömeggyártású üzemanyag-cellás teherautót (a Hyundai XCient Fuel Cell-t) már felszerelték Allison automata sebességváltókkal. Egy 50 darabos rendelésből hét járművet már le is szállítottak 2020. októberében Svájcba, szállítmányozási feladatok ellátására.  2025-re már 1600 ilyen jármű Európába történő szállítását irányozták elő.

Az Allison Transmission az Allison eGenTM márkanév alatt kínálja azon termékeit, melyek elektromos járművekhez illeszkednek. Ez a sorozat elektromos hibrid és 100%-ban elektromos meghajtási rendszereket tartalmaz. Jelenleg az eGen FlexTM és az eGen PowerTM tartozik e márkanév alá.

Az eGenFlex egy hibrid elektromos meghajtási rendszer, egy új, innovatív elektromotorral, inverterrel és tölthető energia-tároló rendszerrel. A meghajtás olyan kuplungot használ, mely lehetővé teszi, hogy a kihajtás a motor üzemelése nélkül is működjön. 2003 óta az Allison több, mint 9000 hibrid elektromos hajtási rendszert forgalmazott világszerte. A velük meghajtott járművek közel 2,6 milliárd kilométert tettek már meg, több mint 1,3 milliárd liter üzemanyagot és 3 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást megtakarítva. Az új eGenFlex modellek ennek a tapasztalatnak az örökösei.

Az eGenPower az Allison eGen márkanév második eleme. Ez egy 100%-ban elektromosan meghajtott tengely-család, a közepes- és nagy-teherbírású kereskedelmi járművekhez, beleértve a nemrégiben piacra dobott eGenPower 100D modellt is. Az eGenPower járművekbe történő integrálásán jelenleg is több gyártó dolgozik. A Hino Trucks és a Hexagon Purus döntött úgy nemrégiben, hogy az Allison eGenPower 100D-t integrálja a Hino XL7 típusú teherautójába, melyet a Hino Trucks által 2020. október 5-én szervezett un. „Project Z” zéró-emisszió járműfejlesztési programon mutattak be.

További cikkek a témában