Jelentős kihívás a szervezetek számára a költségek racionalizálása, a hatékonyabb működés, a gyorsabb és produktívabb munka.
A digitalizáció mindezek megvalósításához hatékony megoldásokat biztosít – derül ki a Königsberg Consulting szakértőjének elemzéséből.
Magyarországon 2021 végére már több mint 3000 közszolgáltatás állt rendelkezésre az interneten – közel kétszer annyi, mint egy évvel korábban. Az online ügyintézés igénybevétele 2018 óta kötelező a vállalkozások számára. Az Európai Unió 2022-es Digitális Gazdaság és Társadalom Indexe (DESI) szerint az e-kormányzati felhasználók száma jelentősen nőtt hazánkban: a 2019-es 64 százalékról két év alatt 81 százalékra. Az uniós átlag 65 százalék.
„A jelenlegi gazdasági kihívásokra a digitalizációs fejlesztések fokozása az egyik eredményes válasz. A digitalizáció költségcsökkentő hatású és pontosan mérhető a hatékonyság növekedése. A szervezetek óriási összegeket spórolhatnak a folyamataik digitalizációjával. Mára nem csupán egy lehetőségről, hanem egyfajta szükségszerű fejlődésről is beszélhetünk, amikor a digitalizációt emlegetjük”
– mondja Balogh Gábor, a Königsberg Consulting Kft. szakértője.
A szakember szerint 7 fontos előnnyel járnak a digitalizációs fejlesztések egy szervezet életében.
- A digitalizáció időt és erőforrást szabadít fel: ugyanazt csinálhatjuk gazdaságosabban, gyorsabban és kényelmesebben, hatékonyabbá válik a döntéshozatal, nő a produktivitás, a munkafolyamatok ideje és száma csökken.
- Nyomon követhetőbbé, könnyebben dokumentálhatóvá válnak az üzleti folyamatok. Jelentősen csökkenthető a manuális adatrögzítés igénye, az adminisztrációs terhek csökkenése pedig a kollégák megtartásához is hozzájárulhat.
- Nő a működés megbízhatósága: a hibaszázalék javul, csökkennek a kockázati tényezők.
- Az ügyfélkiszolgálás színvonala látványosan nő, fokozódik az ügyfélélmény.
- Csökkennek az adminisztratív/működési/beruházási költségek: a folyamatok teljes papírmentesítésével például a cégek akár a vonatkozó költségeik 80 százalékát is megtakaríthatják és fenntarthatóbbá tehetik működésüket.
- Az egyéni digitalizációs készségek sikeresen fejleszthetők.
- Szakmai területtől függetlenül, minden egyes munkavállalóra ugyanazok a dokumentációs lépések terjeszthetőek ki, létrejön egyfajta vállalati digitális tudásanyag.
Balogh Gábor hozzáteszi: a digitalizációs törekvésekhez érdemes szakértő segítségét igénybe venni, mert a cégeknek, önkormányzatoknak, közfeladatokat ellátó szervezeteknek egyedül nehéz megtalálni a helyes irányt, még akkor is, ha valóban elkötelezettek a fejlesztések iránt. Egy digitalizációs tanácsadó kívülről lát rá a szervezet folyamataira és hatékonyan tudja segíteni, akár katalizálni is a digitalizációs fejlesztéseket megalapozó tervezést. Ma már számos eszköz segíti a problémafeltárást és a megoldást, például a szervezetek digitalizációs hiányosságait feltáró digitális érettségi audit, az ügyfelek és a felhasználók viselkedését, döntéseik mögött meghúzódó gondolkodást elemző viselkedésértési tanácsadás vagy a folyamatok felmérését, és legfőképpen a digitális szempontú optimalizációját elősegítő tanácsadás – sorolja a Königsberg Consulting Kft. szakértője.
Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!