Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

A Rolls-Royce új, kisméretű motort tesztel hibrid-elektromos légiipari alkalmazásba

A Rolls-Royce mérnökei az új, kisméretű gázturbinát kifejezetten hibrid-elektromos repülőgépek meghajtására fejlesztették, tesztjei hamarosan elkezdődnek, amely során fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF) használnak.

A motor a turbógenerátor rendszer része, amit a fejlett légiközlekedés piacára készít a vállalat. A technológia elérhető lesz mind az elektromos függőlegesen fel- és leszálló városi légiközlekedés járművei, valamint a regionális légiközlekedés, akár 19 üléses repülőgépei számára egyaránt.

A turbógenerátor kiegészíti a Rolls-Royce elektromos hajtásrendszer portfólióját. A fedélzeti energiaellátó rendszer széles, 500kW és 1200kW közötti teljesítménytartományban skálázható, így lehetőség nyílik a nagyobb hatótávolság elérésére fenntartható üzemanyagokkal, később akár hidrogén használatával is. A turbógenerátor fejlesztésével új, hosszabb útvonalak nyílhatnak meg az akkumulátoros, elektromos repülőgépekhez képest.

Olaf Otto, a Rolls-Royce Electrical elnöke elmondta:

„A Rolls-Royce a fejlett légiközlekedés vezető beszállítója kíván lenni a teljesen elektromos és hibrid-elektromos energiaelosztó- és hajtásrendszerek terén. A turbógenerátor rendszerünket működtető új, kisméretű motor sikeres tesztelése fontos előrelépést jelent ebben a törekvésünkben. Termékünk lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy növeljék a hatótávolságot a jelenleg elektromos repülőgépekkel elérhető útvonalakon, vagy akár több utas is repülhet alacsony károsanyagkibocsátás mellett, vagy akár karbonsemlegesen.”

A turbógenerátor rendszer fejlesztése a Rolls-Royce elektromos és gázturbina fejlesztési kompetenciáit egyesíti. Az új, belsőégésű motor a legmodernebb mérnöki technológia felhasználásával készült, ami a kisméretű gázturbinák hatékonyságának ugrásszerű növekedését eredményezi. A turbógenerátor soros vagy párhuzamos hibrid-elektromos alkalmazásokban használható, a felszállást követően feltölti az akkumulátorokat, valamint energiával látja el az elektromos meghajtóegységeket, így a rendszer lehetővé teszi, hogy a repülőgépek repülés közben váltsanak az energiaforrások között. A technológia kutatását és fejlesztését részben Németország Gazdasági és Klímavédelmi Minisztériuma finanszírozza.

A motort az elkövetkező hónapokban tesztelik fenntartható repülőgép üzemanyaggal (SAF) a Rolls-Royce dahlewitzi tesztüzemében. Németországban a Rolls-Royce Power Gearbox tesztüzemét alakították át az új hajtómű teszteléséhez és műszaki jellemzőinek megerősítéséhez.

A Rolls-Royce teljes energiaelosztó- és hajtásrendszereket fejleszt tisztán elektromos és hibrid-elektromos légiipari alkalmazásokhoz. A tervezés alatt álló rendszereink a legmodernebb mérnöki technológiára épülnek, az energiaellátástól és energiatárolástól kezdve a teljesítményelektronikán és vezérlőrendszereken át az elektromos motorokig.

www.rolls-royce.com/hungary


Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Hirdetés

További cikkek a témában