Elegáns látvány az év acélszerkezete.
Az 512-es úton közlekedő autósoknak és kerékpárosoknak ugyancsak felemelő látvány a Kalocsát Pakssal összekötő Tomori Pál híd, amely idén elnyerte a Magyar Acélszerkezeti Szövetség Év acélszerkezete nívódíját. A most átadott elismerést a teljes projekt kapta, tehát a CÉH Zrt.-t, mint tervezőt és a Duna Aszfalt Zrt.-t, mint kivitelezőt egyaránt elismerték vele. Az új híd 15 percre rövidítette a két város közötti menetidőt.
„Idén az elnökség egyhangú szavazással döntött az Év acélszerkezete nívódíjról. A Tomori Pál híd mind struktúrájában, mind a kivitelezés tekintetében csúcsteljesítmény, ráadásul ilyen, 440 méteres mederhíd méretben ‒ a híd folyó feletti szakasza ‒ ezzel az Extradosed-nak nevezett technikával még soha nem épült híd Magyarországon, de világszerte is csak most kezd ez a megoldás terjedni”
‒ ismertette az elismerés körülményeit Aszmann Ferenc, a díjat alapító Magyar Acélszerkezeti Szövetség (MAGÉSZ) elnöke.
Az Extradosed technika lényege, hogy a kábelek a híd teljes hosszában végigfutnak, egyszerre függesztve és feszítve a szerkezetet. Ennek jelentős előnyei vannak mind a hagyományos ferdekábeles, mind a gerendahidakkal szemben. A Tomori Pál híd tervezését a CÉH zRt. részéről dr. Kisbán Sándor és Pusztai Pál vezette, de a teljes szerkezet mintegy 20 hídtervező mérnök hatévi munkájával jöhetett létre.
Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!