Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Logisztika

„Okos logisztika“ vezető nélküli szállítórendszer segítségével

Az Audi Hungaria folyamatosan törekszik a digitális megoldások bevezetésére a gyártás és a logisztikai területen egyaránt.

Ennek legújabb példája  a Jungheinrich vállalattal történő együttműködés, melynek keretében hat vezető nélküli szállítójármű helyeztek üzembe a 2.0 literes négyhengeres Otto-motorgyártás területén. Az FTF-ek különféle motoralkatrészeket szállítanak a logisztikai területről egyenesen a gyártósorra. A több mint ezer méter hosszú útjuk során 57 állomáson állnak meg automatikusan, ami különösen hatékony és megbízható anyagszállítást tesz lehetővé.

„Az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára és a Volkswagen Konszern számos márkájának  központi motorszállítója. Ez a pozíció mindig a legkorszerűbb technológia alkalmazását követeli meg tőlünk. Ezért dolgozunk hatékonyságunk növelésén és folyamataink optimalizálásán. Vállalatunknál a termelésben alkalmazott „okos” megoldások mellett a logisztika területén is törekszünk a digitális megoldások bevezetésére. Ezen a téren fontos lépés a logisztikai folyamataink automatizálása, amely hozzájárul a hatékonyságunk növeléséhez és versenyképességünk erősítéséhez”

– mondta Robert Buttenhauser, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős igazgatósági tagja.

A logisztikai folyamatok automatizálásának legújabb lépése hat vezető nélküli, modern navigációs technológiával és biztonsági elemekkel felszerelt vezető nélküli szállítórendszeren alapszik. A szállítórendszerek a több mint 1000 méter hosszú útvonalukon 57 megállót érintenek a csarnok különböző területein, melyek közül 50 közvetlenül a gyártósor mellett helyezkedik el. Az AGV-k egy út alkalmával akár 5000 kilogramm tömegű alkatrészt is tudnak szállítani a négyhengeres benzinmotorok gyártásához. A visszafelé vezető úton a csomagolóanyagokat szállítják vissza a logisztikai területre. A szállítórendszerek lézeres navigációval tájékozódnak, melynek támogatására lézersugarakat visszaverő felületeket helyeztek el az AGV-k útvonala mentén található tárgyakon, például polcokon, falakon, oszlopokon. A lézeres navigáció lehetővé teszi a vezető nélküli rendszerek milliméter pontosságú pozícionálását az előre meghatározott állomásokon.

Az Audi Hungaria évek óta ösztönzi a digitális megoldások bevezetését a gyártóterületek mellett a logisztikai folyamataiban is. A motorgyártás különböző területein a vállalat összesen 60 vezető nélküli szállítójárművet használ, például a gyártószalag nélküli elektromos hajtások gyártása során, ahol a vezető nélküli szállítórendszerek önállóan szállítják az elektromos meghajtások alkatrészeit az egyes munkaállomásokra.

Hirdetés

További cikkek a témában