Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Újrahasznosítják a vonatok fékezésekor keletkezett energiát Lengyelországban

30 millió euró értékű kereskedelmi együttműködésről írt alá szándéknyilatkozatot a szuperkondezátorokat fejlesztő, az EIT InnoEnergy által támogatott észt Skeleton Technologies és a lengyel villamosenergia-elosztó közműcégeknek elektromos eszközöket gyártó ZPUE. 

A jövőben közösen kínálnak energiatárolási megoldásokat a lengyel piacon.

Lengyelország jelenleg fontos átalakuláson megy keresztül az energiafogyasztás csökkentése, az energiahatékonyság növelése, az energiafüggetlenség javítása és az energiamix dekarbonizálása érdekében. Az energiatároló rendszerekbe való beruházás nélkül azonban ezek a célok és ambíciók nem teljesíthetők. Ennek fényében is jelentős mérföldkőnek számít a mostani megállapodás A két vállalat szándéknyilatkozata értelmében a Skeleton 2023-tól 2025-ig, évi 200 MW összteljesítményű szuperkondenzátorokból álló berendezéseket fog szállítani, a vasúti pályák mentén történő energiatárolás megvalósításához. Ennek a rendszernek köszönhetően a vonatok fékezése közben képződő nagy mennyiségű energiát magas hatékonysággal, rendkívül rövid idő alatt lehet majd eltárolni. Ezt aztán hasonló eredményességgel használhatják fel újra a járművek gyorsítása során anélkül, hogy ahhoz a villamosenergia hálózatot igénybe kellene venni. A Skeleton további 160 MW tárolókapacitást is biztosít a hálózatstabilitási alkalmazásokhoz az együttműködés időszaka alatt.

Mindkét részről gyümölcsöző, jelentős növekedési lehetőségeket tartogató együttműködésre számítanak. Várakozásaikat arra építik, hogy a Skeleton energiatárolási szakértelme, a közlekedési és hálózati alkalmazások terén megszerzett tapasztalata remekül kiegészíti az energiatermelési ágazatban piacvezetővé vált ZPUE technológiai megoldásait. A kooperációjukat szeretnék kiterjeszteni Észak-Európára is, ahol mindkét vállalat aktív piaci szereplőként van jelen az energetikai szektorban.

Hirdetés

További cikkek a témában