Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Logisztika

827 tonnás torony szállítása Európán át

Az AsstrA IPL csapata sikeresen szállított nehézgépeket Spanyolországból Lengyelországba.

Az AsstrA csapata Bilbaoban, majd Gijonban (FOB paritás mellett) fogadta a rakományt, majd az összes tételt Fairmaster motorhajóra rakodta. Bilbao kikötőjében 6 darab tételt a kikötői mafi pótkocsikról a Fairmaster motorhajóra rakodtak a hajó darujával. Ezt követően a hajó nyugat felé haladt a spanyol partok mentén Gijon kikötőjébe. A tranzitidő Bilbaótól Gijonig mindössze 10 óra volt. Amint a hajó megérkezett Gijonba, az AsstrA csapata tandem emeléssel (a hajó mindkét daruja szinkronban működik) felrakta a mosótornyot is a Faimasterre.

„Amikor a hajó megérkezett Gijonba, az AsstrA csapata a mosótornyot az SPMT-ről az óceánjáróra rakta a hajó darui/emelői segítségével, és a lengyelországi Gdansk kikötőjébe szállította. Az összes részegységet 3 folyami uszályra (1 uszály a mosótoronyhoz és 2 uszály a maradék 6 darabhoz) rakodták ki a hajó daruival/emelőivel” – magyarázza Miguel Salas, az AsstrA IPL Spanyolország vezetője.

A mosótorony lekötözése és rögzítése után a hajó a lengyelországi Gdansk kikötőjébe indult. Az út 5 napig tartott.

AsstrA ipl

A gdanski kikötőben a mosótornyot közvetlenül egy folyami uszályra rakták át, ismét a Fairmaster darukkal, tandem emeléssel. Ezt követően a másik 6 egységet rakodták ki, szintén közvetlenül a folyami uszályokra.

„Különleges kihívásnak bizonyult az időtényező. Az AsstrA csapatának egy napon belül ki kellett rakodnia az összes tételt, hogy elkerülje a hajó késését. A napközben rosszabbra forduló időjárás ellenére a műveletek 09:00 órakor megkezdődtek és ugyanazon a napon 19:45-kor befejeződtek” – teszi hozzá Patrick Richardson, az AsstrA Industrial Project Logistics globális üzletfejlesztési vezetője.

A szállításról:

  • Kiindulási hely: Spanyolország, Bilbao kikötője és Gijon kikötője
  • Rendeltetési hely: Lengyelország, Gdansk kikötője
  • Iparág: Olaj- és gázipari ágazat
  • Mennyiség: összesen 7 egység / 7878,36 köbméter / 1032,07 méter / 827 tonna maximális egységsúly
  • AsstrA csapat: IPL részleg
  • Legnagyobb méretű és tömegű rakomány: A legnehezebb egység egy 94,42 x 8,00 x 7,87 méter méretű és 827 tonna súlyú mosótorony volt.
  • 3 db (légtelenítő tárolótartály), 21,91 x 5,90 x 4,75 méter méretű és 61,02 tonna tömegű (mindegyik légtelenítő tárolótartály egyenként)
  • 3 db (légtelenítő fej), 4,70 x 2,95 x 2,98 méter méretű és 7,40 tonna tömegű (mindegyik légtelenítő fej egyenként)

Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Hirdetés

További cikkek a témában