Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Ajánló

Olvassa online is a Műszaki Magazin legfrissebb lapszámát!

Az autóipar csodaszere?

Számos autógyártó, autóipari beszállító és energetikai vállalat küzd azért, hogy a benzines és dízel motorral szerelt autók évtizedek múlva is fussanak az utakon.

Ez meglepő kijelentés lehet, amikor az elektromobilitás megállíthatatlan előretörése egyre gyorsabban csökkenti a hagyományos, belsőégésű motorral szerelt járművek fejlesztését és gyártását, az európai döntéshozók pedig a szabályozások szigorításával igyekeznek felgyorsítani az elektromos mobilitásra való átállást.  A szintetikus üzemanyagokat mégis sokan az autóipar csodaszerének tartják, amelyek segítségével elkerülhető lehet a benzines és dízel motorral szerelt járművek értékesítésének betiltása, vagyis ezzel hosszú távon biztosítható a belsőégésű motorral szerelt járművek jövője.

Azt, hogy a benzines és dízel autók megmentését mennyire komolyan gondolják az autógyártók és az energetikai cégek, jól mutatják azok az euró és dollár százmilliók, amelyeket a szintetikus üzemanyag fejlesztésére fordítanak. Lobbi erejüket pedig jól példázza, hogy a német politikai elit is hajlandó volt értük harcba szállni és sikerült egy olyan kompromisszumos javaslatot tető alá hozni, amely ugyan kimondja, hogy 2035-től kizárólag nulla szén-dioxid-kibocsátású új járműveket lehet értékesíteni az Európai Unióban, de lehetőséget biztosít arra, hogy olyan autók is piacra kerüljenek, amelyek „szén-dioxid-semleges” üzemanyaggal működnek.

Ez pedig azt jelenti, hogy a döntéshozók nyitva hagyták az ajtót a szintetikus üzemanyagok fejlesztése és használata előtt, mondván, nem lehet előre tudni, hogy kínálkoznak-e majd olyan megoldások, amelyekkel ma még senki sem számol, de megoldást jelenthetnek a belsőégésű motorral szerelt járművek káros-anyag-kibocsátására.

A karbon semleges üzemanyag a mai meghatározások alapján olyan üzemanyag, amely nem termel nettó üvegházhatású gázkibocsátást vagy szénlábnyomot. A gyakorlatban ez általában olyan üzemanyagokat jelent, amelyek előállításához szén-dioxidot használnak alapanyagként. A karbon semleges üzemanyagok egyik nagy csoportját alkotják a szintetikus üzemanyagok.

Bővebben a műszaki világ aktualitásairól idei július-augusztusi lapszámunkban olvashat!

Nyomtatott magazinunk lapozható változatban, digitális formátumban is elérhető ITT.

Hirdetés

További cikkek a témában