Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Még egy akkugyár épülhet Debrecenben

Sajtóértesülések szerint a BMW 2025-től a kínai Eve vállalattól fogja beszerezni az akkumulátorait, ráadásul olyan akkukat, amiket a Tesla is használ. Annak érdekében, hogy közelről láthassa el partnerét, az Eve Debrecenben építhet gyárat.

A Reuters két exkluzív forrására hivatkozva arról ír, hogy 2025-től a BMW elektromos autóit – az új Neue Klasse sorozatot – a kínai EVE fogja ellátni akkumulátorokkal. Ezek az eddig használt akkuknál nagyobbak, 4680-as formátumúak (46 milliméter átmérőjű, 80 milliméter hosszú) lesznek – ilyen akkukat használ a Tesla is, elsők között a járműiparban.

Magyar szempontból fontos részlete a hírnek, hogy az EVE egy új gyárat létesítene a BMW kiszolgálására – ez az üzem Debrecen közelében, a bajor OEM gyárához közel épülne fel. Mint ismert, a szintén kínai CATL nemrégiben jelentette be, hogy Debrecenben épít új gyárat – a CATL hazai üzemének első partnere a Mercedes-Benz lesz.

Az EVE esetleges gyárépítésének lehetősége már tavasszal is felmerült, a vállalat már március végén nem kötelező erejű szándéknyilatkozatot írt alá a helyi önkormányzattal a debreceni Déli Gazdasági Övezetben 45 hektár megszerzéséről, így egyáltalán nem okozna meglepetést, ha tényleg itt építene egy üzemet a kínai vállalat.

Konkrétumokról azonban még nem számolhatunk be – a BMW szeptemberben készül az akkumulátorokkal kapcsolatos bejelentésre.

Hatékonyabb megoldás

A BMW hatékonyabb és erősebb elektromos autókat vár a Tesla irányba tett lépéstől. A kerek cellák szorosabban illeszthetők az akkumulátorvázba, ami növeli az energiasűrűséget és egyben kevesebb helyet foglal. Korábbi hírek szerint az akkumulátorok az átmérője megegyezhet a Tesla 4680-as akkuival, azonban a magasság járműtípusonként változhat.

A prémium gyártó egyelőre nem kommentálta az EVE Energy terveit, és a kínai cég sem reagált a Reuters értesüléseire. A 2001-ben alapított EVE többek között az Xpeng beszállítója, és bár fontos szereplő az akkumulátorpiacon, a CATL sokkal nagyobb játékos nála: az EVE piaci részesedése 2,3, a CATL-é 46,7 százalék – jegyzi meg a Reuters.

Forrás: Autopro

Hirdetés

További cikkek a témában