Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

E-Gazdaság

Már az induló cégek is a fenntarthatóságra fókuszálnak

6,5 év múlva – egyes számítások szerint – a Föld elérheti az átlaghőmérséklet 1,5 Celsius-fokos emelkedését, ami visszafordíthatatlanul megváltoztatná a bolygó klímáját.

Ennyi idő ezen vélemények szerint van arra, hogy az emberiség – beleértve a vállalkozásokat is – tegyen azért, hogy fenntarthatóvá váljon a jövő. A K&H Cápák között üzleti showműsor jelentkezőinek körében végzett felmérése szerint az induló vállalkozások is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra, jelentős részüknél ez már a termékfejlesztéskor döntő szempontnak számít.

Egyre több szó esik a klímaváltozás rövid és hosszú távú lehetséges hatásairól. 2020-ban például New Yorkban elindult egy visszaszámláló óra, ami megmutatja, hogy mennyi idő múlva éri el a Föld a 1,5 Celsius-fokos felmelegedést az iparosodás előtti időkhöz viszonyítva. A Climate Clock szerint kevesebb, mint 6,5 év van még addig a pontig. Ennyi idő van tehát szerintük arra, hogy a magánszemélyek, vállalkozások és a vállalatok tegyenek azért, hogy visszafordítható vagy legalábbis lelassítható legyen a globális felmelegedés üteme.

Már a termékfejlesztéstől szempont a környezetvédelem

Az élhetőbb jövő érdekében tett lépéseket már nemcsak a legnagyobb cégek helyezik előtérbe, hanem a KSH által január végén nyilvántartott 1,8 millió vállalkozás sem hagyja szó nélkül. Ez derül ki a K&H felméréséből is, amit a Cápák között című műsor pénzügyi tanácsadójaként végzett a jelentkezők körében.

„A Cápák között műsorba jelentkező vállalkozásoknál ugyan nem volt kitétel a fenntarthatósági fókusz, a felmérésből mégis azt látjuk, hogy az induló vagy fejlődni vágyó cégek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre, már a termék vagy szolgáltatás fejlesztésekor is: jelentős részüknél döntő szempont az energiahatékonyság és az, hogy a késztermék minél inkább környezetbarát legyen. Emellett a helyi eszközök és alapanyagok használatát részesítik előnyben és a gyártási folyamatban is törekednek a környezetkímélő megoldásokra”

– részletezte az eredményeket Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

„A természeti értékek megóvása nemcsak az egyének, de a cégek felelőssége is. A fenntarthatóság ráadásul nem csak a Föld szempontjából fontos, de üzletileg is pozitív hatása van: növeli az adott cég értékét, mivel hosszú távon csökkenti a költségeket és kockázatokat”

– hívta fel a figyelmet Suba Levente, a K&H fenntarthatósági programjának vezetője.

„A felmérés arra is rávilágít, hogy a fenntarthatóság elsősorban belső indíttatásból fontos a cégeknek, legtöbben ugyanis saját maguk tartják lényegesnek a környezeti értékek megóvását és a társadalmi problémák elleni tenni akarást. Természetesen piaci alapja is van ennek a szemléletnek, mivel úgy látják, hogy a versenytársak is ilyen irányba mozdulnak, akiktől nem akarnak lemaradni, illetve a fogyasztók és a befektetők szemében is pozitívabb kép alakul ki így a vállalkozásról”

– tette hozzá Rammacher Zoltán.

A K&H a műsorban nyújtott tanácsadás mellett, a vállalkozásindítás- vagy fejlesztés iránt érdeklődőknek a K&H: üzletet ide! weboldalán nyújt hasznos pénzügyi tippeket a sikeres, pénzügyileg is fenntartható cég építéséhez.


Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Hirdetés

További cikkek a témában